Magazine Familiebedrijf Tinnemans Keukens

Het woord ‘keuken’ vormt de rode draad in haar leven. “Bij ons aan de keukentafel ging het altijd over keukens en over koken”, aldus Patricia Claessen die midden in de coronatijd het bedrijf overnam van haar vader Fred Claessen. Meehelpen deed ze als kind al. En na haar vwo-eindexamen stond voor haar vast dat ze een carrière in keukenland ambieerde. Ze studeerde marketing en management, bekleedde marketingfuncties bij Erbi in Alphen aan den Rijn en was werkzaam in de staf van ABN- AMRO. Maar Limburg en het familiebedrijf van haar ouders bleef trekken. Uiteindelijk zette Patricia de stap om bij Tinnemans Keukens haar opgedane kennis en ervaring toe te passen. Dat bedrijf was inmiddels uitgegroeid tot een begrip en een zeer bekende keukenzaak in de regio. Het werken in een familiebedrijf kent volgens haar veel voordelen: “De lijnen zijn kort en het contact is erg persoonlijk. Zowel onderling met de medewerkers als met de klanten.” De combinatie van warmte en gezelligheid in een professioneel bedrijf ligt haar goed. De veelzijdigheid van keukens en interieur gecombineerd met het avontuurlijke ondernemen sprak mij al op jonge leeftijd aan.” En over dat ondernemen gesproken. Ze heeft veel van haar vader geleerd. Bijvoorbeeld dat je het als ondernemer nooit alleen moet willen doen. Je doet het samen met je mensen, je klanten en je leveranciers. Een overtuiging die ze deelt met Fred. “Ik ben ook een gevoelsmens. Op zich past dat ook goed bij deze tijd. Klanten vinden het fijn om in de sfeer van een familiebedrijf geholpen te worden. Geen massa maar persoonlijke benadering.”

Lees hier het hele magazine

Kernwaarden

1

Branden is meer dan een leuk logootje

Zoek de ziel van je bedrijf en heb het lef om je te onderscheiden. Maar denk altijd van buiten naar binnen in plaats van andersom.

2

Meestal is minder meer, niet altijd

De kunst van het weglaten. Wij mogen die graag beoefenen. Zoals schrijven schrappen is. Toch kan over the top effectief zijn.

3

Waak voor versnippering

Een beetje van dit en een beetje van dat. Dan houdt u iedereen te vriend. Behalve uw doelgroep.

Uitgelicht

1652958253771

Ja het klopt dat ons bureau specialist is in bedrijfsbladen. Met name voor familiebedrijven. Maar we doen meer. Zoals PUUR Grafisch werk. Denk aan logo’s, complete huisstijlen en zoals in onderstaande voorbeeld: het ontwerpen van beursstands- en aankleding voor klant van het eerste uur Machinefabriek de Waal in Werkendam. Voor de beurs Maritiem Industry realiseerden wij de hele aankleding inclusief de banners. Zoals de bakker, en niet de supermarkt, het beste brood bakt zo maken ons grafische ontwerpers het mooiste dtp- en artwork. PUUR Grafisch!

mockup_3luik_cover

Wat doen we eigenlijk niet voor deze zuiderburen? Deze Belgische NV uit Wijnegem (Naast Aantwerpen) voorzagen we van een strakke huisstijl, maken de advertenties, bedenken het mediaplan, maken de brochures en twee keer per jaar een internationale newsletter die hoge ogen gooit.

IMG_20220705_125023

Een boek! Dat kan natuurlijk ook. Algemeen directeur Gert-Jan Lindhout heeft met deze uitgave de historie van dit troste bedrijf uit Bergen op Zoom vast laten leggen. Een kleurrijk epos over en bedrijf dat werd opgericht door Johannis Jacobus Lindhout in 1881 als huis- en rijtuig (!) schilder. Inmiddels is Lindhout met vijf vestigingen verspreid door heel Brabant uitgegroeid tot een gerenommeerd bedrijf waar ruim 100 mensen hun boord verdienen. Dit boek vertelt het verhaal over een familiebedrijf met een vast moreel kompas. En vooral ook; een vooruitziende blik waardoor men steeds vooropliep.

mockup_cover

Met iedere opdracht, groot of klein, zijn we even blij. Maar soms zit er een opdracht tussen die eruit springt. Zoals het jaarlijks uit te geven magazine over de Hortus Botanicus voor de Universiteit van Leiden, een groene oase sinds 1590 in het hartje van Leiden. Kijk maar eens naar de beelden!